zaterdag 28 februari 2015

Verloren in Facebook

Als godin heb ik sinds 2004 Facebook onderzocht. Ik was iemand. Ik had vrienden. Ik leefde, overzag mijn paradijs, fotografeerde, maakte albums. Oostte lof met mjn Zwinbeelden en praatte vrolijk met Zeeuwen over Zeeland. Ik had zelfs een fanpagina: Zeeuwse jongens.

En op een dag, lang geleden, in het echte leven, viel ik van mijn paalhoofd, en werd door de zwaartekracht onthoofd. De gemeente dreigde met eliminatie en boete, en ik was in serious trouble. Maar goddank waren er redders.
Ik werd geadopteerd door Jannis van paviljoen De Zeemeeuw. Helaas viel ik ook daar op de grond. Wederom in stukken gereten.
Jannis hielp me overeind, ik herstelde van alle breuken, en gelukkig sta ik dankzij Jannis' timmerkunsten nu alweer jaren stevig aan de kust.

En al die tijd bestond ik. Op Facebook.
Totdat ik onlangs inlogde op dit netwerk-met-een-haakje en een barse pop-up kreeg: u bent niet echt.

Vanaf dat moment weet ik dat mijn virtuele bestaan mogelijk kwetsbaarder is dan het echte leven. Want met hulp van echte mensen overleefde ik in het echt... maar op Facebook is een probleem niet te tackelen...

Het enige wat erop zat was inloggen met een echte naam, en aldus de pagina 'over te zetten' van een vriendenpagina naar een fanpagina. Weg vrienden.
Maar dat is niet het enige: de naam Zwingodin mocht ik niet kiezen.
Goed, dan de geboortenaam van de maker.
Inmiddels onder de gewone naam van de maker een pagina aangemaakt. Zwingodin. Jawel, alleen Facebook/Zwingodin mag niet. Want bestaat al.
NEEEEE die was afgekeurd!
Wie mijn pagina wil zien, zoekt op Facebook op Marie Louise Oste. De beheerder is Marielle Oste. En de pagina in de maak is Zwingodin. Alleen het overzetten van de beelden duurt een beetje lang...
En de fanpagina Zeeuwse jongens? Die zwerft in het Facebook-universum. De beheerder is de Zwingodin, die niet mag inloggen van Facebook, dus de pagina heeft geen bestaande beheerder.
Aldus heb ik nu twee pagina's: eentje die niet wordt beheerd, en eentje die wel wordt beheerd. Wel kan ik nog publiceren, ofschoon ik niet meer beheer.
Voor ieders gemak heb ik een nieuwe pagina...
Waar ik nu moet betalen om mijzelf bekend te maken onder mijn vrienden.
Maar aangezien ik een godin ben, en niet van vlees en bloed, kan ik ook niet verdienen.
Ik denk dat ik langzaam sterf op Facebook...

Anyway, het adres: https://www.facebook.com/pages/Zwingodin/847767915289756

Geen opmerkingen:

Een reactie posten