zondag 1 februari 2015

Facebookgedoe

Lieve Zwingodin facebookvrienden. Vanavond een beetje Kafka-gevoel gekregen...
Vorige week kon ik niet meer inloggen op Zwingodin vriendenpagina. Reden: Zwingodin is niet een echt mens. FB liet weten: u bent uit de lucht en alleen uw echte naam is mogelijk. Nou heb ik al een echte pagina: Marielle Oste. Zo heet ik namelijk. 
Goed, even creatief gedacht, ik heet eigenlijk (doopnaam, echte echte naam) Marie Louise. Dus: voor de time beiing: ik dacht: ik log in met Marie Louise, dan heb ik weer even contact. Zoals jullie zagen. 
Goed, de albums waren gered, Zwingodin heeft even een andere paginanaam. Vervolgens zoek ik uit hoe ik het zooitje moet verkassen naar een fanpagina. Dacht ik.

Niet eens heel moeilijk. Waarom niet eerder gedaan? Te druk met fotograferen, Zwingodin zijn, schrijven, kunst maken en nog zo wat dingen. Goed. De boel overzetten volgens protocol. Geef een naam, zegt FB. 

Nou Zwingodin natuurlijk. Neeeeeee dat kan niet, zegt FB, u heet namelijk Marie Louise dus kunt u uitsluitend over als Marie Louise. No problem dacht ik. Eenmaal over, verander ik de naam Marie Louise gewoon weer in Zwingodin bij de instellingen.

Zo gezegd zo gedaan. De hele bende aan fotomappen opgeslagen in Zip en voila transitie. Daar is de fanpagina, en alle vrienden zijn fans. 
Nu de naam terugveranderen. Ja, dat dacht ik... dat kan alleen als je minder dan 200 fans hebt en ik heb er meer. 
Wat nu??
Een nieuwe pagina maken? En alle fans vragen opnieuw fan te worden? Dat lijkt me omslachtig... 
Maar voorlopig ben ik dus nu pas echt slachtoffer van mijn eigen mystificatie van weleer... Leef ik als 'vriend' en als kunstwerk onder dezelde naam... Toen ik de boel wilde mystificeren was er nieumand die protesteerde (behalve Petra, maar die maakte een uitzondering voor een kunstwerk onder de rook van haar winkel...) en nu ik netjes de regels wil volgen lukt het niet...
De albums staan nog op mijn HD want ik ben bang dat ik gewoon opnieuw moet starten... Straf voor mystificatie...

Wie weet RAAAD????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten