donderdag 24 juli 2014

Fish eye

Na jaren verslaggeverij met behulp van mijn gouden oren en mijn eenvoudige mobiel, werd het tijd voor een... jawel, fish eye. Het was een joch van een jaar of 20, die zich afvroeg of een mobiel van een paar jaar oud eigenlijk wel kon.
Ja natuurlijk wel, en by the way, het ding is ook al een keer na een valpartij vernieuwd. Maar goed, verslag doen van het Zwin wordt na al die jaren wellicht wat eenzijdig. Ik kan geen genoeg krijgen van golven in het zand, wolken in het water, lage zon, schilderachtige luchten en af en toe wat silhouetten. Wat wil je nog meer?

Een hoop. Een mens wil een verzetje nietwaar.
Er gebeurt heus wel eens wat: een bommetje onder het zand, een onverwachte heli, een Duitse brulpapegaai - maar de vorm wil ook wat. Zelf verveel ik me geen moment, maar ik hoorde toch iemand fluisteren: heeft de Zwingodin WEER een ondergaande zon. Sja.

Vandaar mijn toevlucht tot de gadgets. Een spiegelreflex hoort niet bij mijn personage. Ik zocht bij Telefoonlens.nl naar passend attribuut en ik bestelde een doosje vol lenzen. Een tele (vier keer zoom), een groothoek, een macro en een fish eye. Altijd een kreng van een ding gevonden, zo'n fish eye, maar als gadget...

Het grappige was dat ik een foutje maakte bij de bestelling, en in plaats van een statiefje alleen het statiefhoudertje bestelde bij al die lensjes (bij vier keer zoom heb je wel een statiefje nodig...). Ik mailde naar Telefoonlens.nl en kreeg warempel een aardige mail retour waarbij ze me het statiefje direct nasturen. Goeie toko. Nee, ik heb geen aandelen. Ik ben gewoon blij met lensjes op mijn mobiel... Met wat handigheid kun je met je mobiel echt superfoto's maken. kijk op mijn Facebook account....

Vanavond gespeeld met de fish eye. Morgen spelen met de macrolens. Haaientanden, schelpen...
Uw Zwingodin is weer even van de straat...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten