dinsdag 20 november 2012

Stille website

Toeval bestaat niet zegt elke willekeurige voorbijganger als blijkt dat hij toevallig een kennis van een kennis van mijn kennis kent.  Tuurlijk bestaat toeval wel..., en een kennis van een kennis van een kennis kennen is statistisch heel gewoon.

Anyway. Leuk toevalligheidje had ik vanochtend, toen ik twitterde dat ik per mail gewezen werd op Brainsley (zijne stille internetplek), maar niet wist wat dit was. Het is een website die veelbelovend oogt, diepgang lijkt te bieden kortom pretentie uitstraalt - en belooft 'stil' te zijn. Aangezien ik net lekker uitbundig had zitten tikken over stilte leek dat mijn place to be.
the first quiet place on the internet.

Ik schreef mij in - altijd gevaarlijk, maar dit leek op iets intelligents;  ik verwacht geen mails over koffiezetapparaten in de toekomst. Maar er gebeurde niets. Dat is wel erg quiet.

Mmm, volgende week is week van de mediawijsheid, ik acht mijzelf erg mediawijs, maar ik had toch nu maar mooi helemaal niet gegoogled, me gewoon plompverloren ingeschreven, en dat allemaal op basis van een plaatje vol ouderwets vertrouwenwekkende boeken-met-uitstraling-van-de-Bezige-Bij. Maar twitter via DM en google brachten het antwoord, dat ik best zelf had kunnen vinden met iets meer inzet. Het is een start-up van Ernst Jan Pfauth en gaat over een nieuwe manier van nieuws en journalistiek aanbieden.  Over een half jaar. Eerst nog even quiet. Wij wachten af.

Verder... is dit behoorlijk toevallig... Toevallig?
Ja, want volgende week is Ernst Jan Pfauth in het Zeeuwse om een masterclass bloggen te verzorgen voor mensen die stukjes inleverden bij de Zeeuwse bieb. Ik leverde hiervoor Stilte in. Zonder ook maar iets te weten van deze stille website. Grappig toeval. Haha, geen groter verschil denkbaar in de woorden 'stilte' in dit verband, dus net zo (min) toevallig als het kennen van een kennis van een kennis.

Volgende week ga ik die workshop volgen want ik ben benieuwd hoe hij dat aanpakt. Ik zal nauwgezet verslag doen op deze blog. Immers, mijn missie is: blogt allen.
Ik wilde eerder ook al de workshop volgen omdat ik het knap vind dat hij zo kort en bondig kan zijn - maar nu er kennelijk ideeën zijn over de toekomst van de (regionale?, culturele?)journalistiek ben ik erg benieuwd.
Waarvan akte later!

Ik krijg als blogger twee kaartjes. Ik gooide mijn andere kaartje al op op de social media en riep om gezelschap. Maar ik kreeg vrolijk terug dat kaartjes zonder mijn gezelschap ook gratis zijn. Dus roep ik nu: komt allen!! Reserveren kan hier.
Ojee, bij de aankondiging staat dat Brainsley uit de koker komt van EJP. Ik had net als eerder gewoon veel te haastig gelezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten