woensdag 20 juli 2011

Zeeuws-Vlaamse vlag voor een dag





Vandaag werd pal naast mij de Zeeuws Vlaamse vlag gehesen. Sta ik daar toch net pal achter! Fotograaf van de betreffende stichting heeft z'n best gedaan om die vlak uit mijn hoofd te doen opstijgen...

Hieronder foto's van de gebeurtenis.
Als godin ben ik eh... neutraal, autonoom en onafhankelijk. Dat wil zeggen: ik heb vooral meningen over mensen en kunst.


Journalist PZC, fotograaf, en initiatiefnemer Guus Langeraat in gesprek.

Mij werd duidelijk dat de blauwe vlag (dat het strand lekker schoon is) moest wijken voor deze Zeeuws Vlaamse vlag. Zeer binnenkort (een dag) zal de blauwe vlag weer terugkeren.
Voor niet-Zeeuwsvlamingen is die blauwe vlag net even belangrijker...

2 opmerkingen:

  1. Die Zeeuws-Vlaamse vlag, was een leuk idee, maar wat is er mis met de mooie Zeeuwse vlag? Proberen we nu aan te geven dat we daar niet bij horen, willen we er niet bij horen? Geven we met die vlag aan dat geen Zeeuwen en geen Belgen zijn? Of juist van beide een beetje. Mind you: ik heb ook zo'n vlag in de kast, maar toch heb ik er een dubbel gevoel bij: Ten eerste is het idee super commercieel opgepakt en kritiekloos opgenomen in de gemeenschap, ten tweede is de vlag slechts een officieuze lap stof. Misschien dat ik toch ook nog maar een Zeeuwse vlag ga kopen. En natuurlijk de Zuid Hollandse, want daar kom ik vandaan, om wat preciezer te zijn, uit de Alblasserwaard. Waar ze verdorie nog niet eens een eigen vlag hebben, maar mocht die er komen, dan zal het wel een zwarte worden die vooral niet op zondag mag wapperen. De driekleur heb ik ook al,inclusief oranje wimpel. Wilders geeft daar wel een enge bijsmaak aan. De Europese heb ik dan weer niet, moet ik dan ook maar gaan kopen.
    Nu realiseer ik mij dat ik helemaal geen vlaggenmast heb op mijn balkonnetje en wij niets over de reling mogen hangen. Wat een problemen kan een vlag toch geven, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto's van deze log bewijzen het : de ZWINGODIN was in enigerlei vorm - in hoogsteigen gedaante ? .... één harer dienaren ? - aanwezig, anders waren bovenstaande foto's vast niet genomen. Een bewijs dat ook voor de ZWINGODIN geldt dat zij goddelijk aanwezig kan zijn, zonder dat gewone stervelingen dit merken en dathebben we maar te respecteren.

    Toch even een opmerking bij de slottekst van de log : " Voor niet-Zeeuwsvlamingen is die blauwe vlag net even belangrijker...".
    Als men in 1814 niet had besloten om ZeeuwsVlaanderen als ZeeuwsVlaanderen bij Zeeland te voegen, maar bijv. bij Belgie, dan zou er hoogstwaarschijnlijk nu geen Blauwe Vlag langs de ZeeuwsVlamseKust gewapperd hebben, omdat ZeeuwsVlaanderen dan door Rupsje NooitGenoeg AntwerpseHaven en Rupsje NooitGenoeg BelgischeKust zouden zijn opgeslokt.
    Dus....dat we met het hijsen van de ZeeuwsVLaamseVLag de verjaardag van ZeeuwsVLaanderen vieren heeft er voorgezorgd, dat er nu ook BlauweVlaggen wapperen. Laat ons zorgen dat dat zo blijft door het eigene van "ons-eigen-landje "en het aparte van "ons-landje-apart "te benadrukken en kunnen de BlauweVlaggen en de ZeeuwsVlaamseVlaggen beeldvormend/ symbolische naast elkaar blijven wapperen.

    BeantwoordenVerwijderen