zondag 24 juli 2011

Catamaranzeilschool naast mijn sokkel



Nu ik verplaatst ben, heb ik een paar meter verderop een zeilschoolhouder als buurman. Dat geeft vertier en bedrijvigheid. Allereerst natuurlijk een legertje fraaie bootjes, maar zo na een paar weken heb ik wat beter door wat er zoal bij een catamaranzeilschool komt kijken.
Ik dacht eerst: je investeert in een paar boten en voila. Maar nee, daar moet een mens niet licht over denken.

Zo werd eerst het thuishonk opgeknapt. De boel ligt er kek geschilderd bij en binnen hangt een ENORME voorraad wetsuits. Het bestaat niet dat je geen passend pak aankunt, want er hangen rekken vol met pakken voor kinderen en voor grote dikkerds en voor alles wat daar tussen zit.
Dan heeft Erik ook nog een paar leuke jonge zeildocenten in dienst, want bij grote zomerdrukte kan hij de school niet alleen aan. De lessen lopen goed en gaan per twee personen:van kleine kinderen tot mannen op leeftijd.


Erik zelf tuurt over het water, waar zijn drie kinderen zeilen. 'Ik push ze niet hoor, ze moeten het allemaal zelf leuk vinden, maar gelukkig houden ze wel van zeilen,' zegt hij.

In het gewone leven is Erik sportleraar op het Zwincollege in Oostburg, en in de zomer runt hij zeven weken de zeilschool naast de Zeemeeuw, samen met zijn vrouw, die ook al sportlerares is. Of hij dan nog weleens vrij neemt: 'Jawel, in de krokusvakantie. Dan gaan we met het hele gezin skien. Nee, nietsdoen is niets voor mij, er moet wel gesport worden.'






Geen opmerkingen:

Een reactie posten